Saturday 6 August 2011

Think The Other Way Round To Divert Incoming Unintended Negative Energy


http://husnuzzonloa.blogspot.com/2011/01/husnuzzon.html


Jangan pernah menyesali atas apa yang terjadi padamu.
Sebenarnya hal-hal yang kau alami sedang mengajarmu.



Begitu banyak hal yang tidak menyenangkan yang sering kau alami..
Apatah lagi bertemu with orang-orang yang menggeramkan dengan sikapnya yang egois.
Dan betapa tidak menyenangkan apabila menjadi orang yang dikecewakan,disakiti,tidak dipedulikan,tidak dihargai atau bahkan mungkin dicaci dan dihina.

Sebenarnya orang-orang tersebut sedang mengajarmu untuk melatih membersihkan hati dan jiwa, melatih untuk menjadi orang yang sabar dan mengajarmu untuk tidak berperilaku seperti itu…………….



OK, disaat kita mahu berbagi wang kepada orang tua kita, tiba-tiba kita didatangi oleh seorang rakan yang amat memerlukan wang dan meminta dengan kita, maka kita harus belajar bahawa itulah rezeki yang telah Allah tentukan untuk rakan itu. Juga kita harus belajar bahawa bukan kita yang memberi rezeki k epada ibu-bapa, tetapi Allah yang selama ini menjaga rezeki mereka. 
Pun begitu, setiap kali pula, niatkan dan minta kepada Allah semoga wang yang telah kita sisihkan untuk ibu-bapa itu akan benar-benar Allah izinkan untuk menjadi rezeki kepada mereka berdua lewat melalui kita.
Juga jika memang orang lain itu lebih memerlukan, semoga dengan itu, Allah izinkan orang lain pula untuk datang membantu ibu-bapa kita disaat mereka memerlukan pertolongan.

No comments:

Post a Comment