Saturday 7 January 2012

Pengurusan Tenaga Dalaman


Hidup ini adalah perjuangan dalam menguruskan tenaga dalaman diri kita serta kawasan persekitaran kita
Berhadapan dengan orang yang sedang  marah/kiasu…hehehe….silap haribulan aku yang akan lebih berapi dan terlebih kiasu daripada dia…entah-entah suara aku yang akan lebih tinggi nanti daripada dia….takut nanti aku pulak yang akan lepuk dia ….

“Look and see beyond human being physical appearance……”

Ingat….apakah “makhluk ghaib” yang ada di dalam diri setiap manusia..? Frekuensi tenaga serta kimia rasa – tidak dapat dilihat oleh mata zahir, namun dapat dirasa dan dapat pula dikesan kehadirannya

Orang yang sedang marah mempunyai frekuensi tenaga yang tidak stabil dan tidak terkawal – telah berlaku pencemaran kepada tenaga murninya.  Maka kimia rasa yang menyelubungi dirinya juga adalah serba negatif serta membangkitkan aura yang tidak selesa di persekitarannya

Haha….berhati-hati agar kita tidak terperangkap di dalam “jam”  dan “hang” yang sedang berlaku di dalam diri orang itu…


Macam mana nak jadi “cool…”?

Di antara frekuensi tenaganya yang tidak stabil itu, pasti ada ruang-ruang kosong atau frekuensi yang terbiar dan tidak digunakan (titik leka) – abandoned frequency and unused frequency
Kita hadapi orang itu dengan menggerakkan frekuensi fikiran kita melalui/menelusuri  titik2 lekanya  itu supaya kita tidak terkena “short circuit” dengan frekuensi  marahnya. Maka kita berkata-kata dengannya menggunakan  “nada” lebih rendah dalam pergerakan kita melalui titik2 leka itu.

Apa masalah awak sebenarnya…cer cite sikit…
Oooo…gitu rupanya…saya tak tahu pun selama ini yang awak ni dah lama menganggur…..kasihan awak kan…
Hhmmm….sabar lah…saya yakin awak akan berjaya nanti…

Penuhi ruang-ruang kosong diantara frekuensi tidak terkawal itu dengan berniat bermohon kepada Allah supaya Dia menenangkan orang itu. Berniat juga mengisi frekuensi2  terbiar itu (unused-frequency) dengan meyalurkan tenaga murni kedalamnya dengan membacakan selawat dan ayat-ayat suci Al Quran..paling minima adalah dengan “menyebut” Allah di dalam hati kita dan kita tujukan pula kedalam hati orang itu (chanelling) sambil kita melayan kata-katanya….

Apa yang saya boleh tolong ..saya akan tolong….
Minta maaf, saya dah susahkan awak selama ini….

“Kemenangan”  dalam menghadapi orang yang sedang  marah bukanlah kemenangan dalam  “bertekak” dengannya…..siapa matanya yang lebih merah menyala atau mulutnya lebih berapi…

“suka aku lah…nak bertekak ke…hape ke…kalau dia tu dia boleh je marah aku ikut suka hati dia ….aku lagi boleh marah 100x ganda lebih power dari dia…” (sound familiar..hehehe….}..now dah tak nak macamtulah...tak cunlah marah2 ni…

“Kemenangan” sebenar ialah bila kita berjaya  mengawal-urus serta mengawal-selia tenaga dalaman kita

2 comments:

  1. As-Salam..

    Ni En.Wangsa ek?
    Sama frekuensi la kita nampaknya.
    Saya mmg tgh berfikir ttg bagaimana nak menguruskan tenaga dalaman.
    Mencari kekuatan terpendam,meningkatkan kemahiran mengawal dan juga meningkatkan kuasa dalaman.
    Hm..macamana org dulu2 ada ilmu jurus2 ek?

    ......?????

    Daleane Hada a.k.a Sr.Blogger of 9111tanyasamaituhudhud

    ReplyDelete
  2. W'salam Daleane Hada,

    ini baru beberapa orang yg hanya berkomunikasi di alam maya, frekuensi sebegini perlu disebar luaskan lagi semaksima mungkin ke serata dunia dan ke seluruh pelosok alam semesta....kepada semua manusia dan makhluk yg cintakan kebenaran,keadikan dan keselamatan...

    saya pun masih belajar dari sifu-sifu saya, siapa lagi jika bukan The Last Stalker & SHAHi n d gang dari blog Umat Terakhir.

    ilmu jurus2 ni kemungkinan besar dipanggil sebagai law of attraction (loa). ada byk lagi hukum2 sunnatullah ni spt hukum 90/10 dll.

    secara genetiknya, kita sudah ada ilmu2 tersebut, cuma perlu digilap semula dgn ilmu yg benar, aqal yg waras dan sokongan dari kawan2 sekeliling.

    semoga D. Hada dan Nurun Nur direzekikan Tuhan utk berjaya & berupaya mendownload seberapa byk lagi ilmu2 yg boleh dikongsikan dgn kawan2 semua.

    ReplyDelete