Friday 5 July 2013

Alunan Frekuensi Harmoni dari celahan rimba Titiwangsa




setiap kali datangnya bulan ramadhan, zionist/jesuits adalah orang yang paling menggelabah kerana mereka yakin dan percaya bahawa kelibat pemimpin kebenaran akan muncul di bulan yang mulia ini.

pasti ada sahaja huru-hara dan peperangan yang sudah dirancang untuk menguji kesabaran ummat Islam terutama saudara2 kita yang berada di timur tengah. terbaru ialah pergolakan yang berlaku di mesir. penggulingan president morsi yang sengaja dicipta  dengan salah satu agenda ialah untuk menjadikan saudara2 palestine kita menjadi sengsara dengan penutupan terowong2 bawah tanah bagi menyekat bekalan keperluan harian kepada warga gaza.

pada setiap kali bulan ramadhan, tahap kewarasan zionis/jesuits menjadi semakin menggila, meracau2 bagai orang yang dirasuk makhluk asing akibat dari dosa2 mereka menyembelih orang Islam tanpa belas kasihan. bukan sahaja orang Islam di gaza, palestine, malahan rangkaian mereka menyembelih jutaan orang Islam termasuk juga orang2 yang teraniaya di seluruh pelusuk muka bumi. dan yang paling hampir dengan kita ialah warga dari bekas ancient malay-city states di myanmar, thailand, vietnam, juga kemboja.


mari kita gelar negara2 baru itu sebagai ancient malay-city states supaya aura kenangan lama itu dapat mengimbau kembali kecekalan serta ketabahan orang melayu berjuang demi kelangsungan zuriat masa depan mereka iaitu diri kita semua diera samsung galaxy s4 ini. biar kita sedar juga bahawa warga ancient malay-city states itu telah dihubungan diantara satu sama lain dari satu negarakota ke negarakota yang banyak bertebaran diseluruh tanah nusantara ini melalui tulang belakang Titiwangsa.


haha..bukankah ini merupakan sistem gugusan kepulauan melayu bersama tulang belakang banjaran gunung-ganangnya yang menyimpan terlalu banyak memori silam warga nusantara sejak ribuan tahun dahulu.....??


Bangjaran Titiwangsa bukanlah hanya terdapat di semenanjung malaysia, bahkan ia merupakan suatu sistem sokongan pergunungan dari tanah besar indocina meliputi ancient malay city-states tadi. bukankah preah vihear yang dibina oleh arkitek berdarah melayu itu juga terletak di pergunungan yang bersambungan dengan Titiwangsa ??

apakah yang boleh dilakukan untuk menguranglan kesan dari aura kegilaan zionist/jesuits itu tadi?? salah satu simfoni harmoni yang saya cari selama ini ialah alunan ayat2 suci Al Quran yang diperdengarkan oleh lagenda2 qari dan qariah warga tanah Titiwangsa. saya dapat rasakan bahawa alunan frekuensi itu terlalu sangat merdu, lunak, gemersik, amat menenangkan disamping bacaan dengan tajwid yang betul disulami dengan taranum yang sungguh mengasyikkan jiwa. tambahan pula sebutan bacaan Al Quran itu terlalu amat terang lagi jelas kerana bukankah lidah melayu itu adalah amat fasih..??? bukan berniat memuja-muji bangsa sendiri, tetapi itulah keindahan ciptaan Tuhan Yang Masa Esa keatas bangsa yang satu ini.

nama2 seperti Al Marhum Dato' Haji Ismail Hashim, Tuan Haji Abd Ghani Abdullah, Puan Hajjah Rogayah Sulong, Puan Hajjah Faridah Mat Saman dll merupakan lagenda qari dan qariah negara. mendengar mereka membaca Al Quran adalah seumpama mendengar kata2 nasihat dari ibu dan bapa kita sendiri kerana aura frekuensi harmoni nusantara itu terlalu amat dekat dengan diri kita.


saya tidak pula menafikan kemerduan bacaaan nama2 besar seperti Misyari Rashid Alafasy, Abdul Rahman Al-Sudais dll yang rata2 berasal dari Timur Tengah. cuma saya mahu mencari alunan bacaan yang frekuensinya datang dari celahan rimba Titiwangsa yang tetap setia menyimpan memori silam suatu bangsa bernama  melayu.

Tarannum Al Marhum Dato' Hj Ismail Hashim

Tarannuml Pn Hjh Rogayah Sulung

Tarannum Pn. Hjh Faridah Mat Saman

Tarannum Tn Hj Abd Ghani Abdullah

Himpunan Taranum - Zakrasable videos


Selamat Mendengar...!!



6 comments:

  1. Hmm...bangsa yang satu ini...
    Bagai 'Naga' sembunyi kuku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam ramadhan sdr 77,

      bangsa yang satu ini...........memang sungguh misteri

      saya masih mencari maksud....bagai 'naga' sembunyi kuku

      Delete
  2. salam saudara wangsa..

    anda panjat bukit tabur ke utk melihat sesuatu?

    hehe

    OrgOrg

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam sdr OrgOrg

      salam ramadhan

      hhmm..pertama kali melihat bkt tabur....sungguh saya telah jatuh hati dgn ciptaan juga amanah Tuhan yg satu ini

      yup...byk benda yg kita boleh 'lihat' dr puncak bkt tabur....kenangan semalam, perjuangan hari ini dan harapan masa depan......hahaha

      Delete
  3. Salam saudara Wangsa

    Saudara tau pasal laporan polis ke atas Cikgu Srikandi?
    Polis dah ambik keterangan dari Srikandi kerana disyaki menghasut dan melakukan provokasi dalam tulisannya......

    Walau bagimanpun,Srikandi dah dibebaskan dan polis dapat satu dua pengetahuan sejarah sikit dari Cik Sri

    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=630427806982448&id=496613607030536

    Hebat tak Cikgu Srikandi?

    ReplyDelete
  4. w'salam,

    terima kasih diatas perkongsian

    aura semangat perjuangan warga ancient malay-city-states sudah mula bertiup keserata pelusuk tanah emas ini...meresapi jiwa dan pemikiran penghuninya

    tungguuuu................

    sifu2 sejahrahwan realiti semua hebat2 belaka....:)

    ReplyDelete